Jak stworzyć fanpage firmy na Facebooku i zdobyć więcej klientów – Facebook dla Firm

Dziś duża część naszego życia toczy się w mediach społecznościowych, najczęściej na portalu Facebook. Nie raz słyszałam słowa, że “kogo nie ma na facebooku, ten nie istnieje”. Facebook to nie tylko miejsce do dzielenia się wrażeniami i wspomnieniami, ale też narzędzie komunikacyjne dla ponad miliarda osób.

Firma powinna iść tam, gdzie są jej klienci. Dlatego warto stworzyć miejsce dla swojej firmy na facebooku. Jest to świetne miejsce na reklamę i kontakt z klientami i potencjalnie zainteresowanymi osobami. W tym artykule podpowiadamy jak samodzielnie założyć i prowadzić firmowe konto społecznościowe, a więc fanpage, na facebooku.


Spis treści:


Profil, strona, konto, fanpage – Jak zaistnieć na facebooku jako firma?

Aby dowiedzieć się jak najlepiej dotrzeć do klientów na facebooku warto zagłębić się na chwilę w nomenklaturę tego miejsca. Zapewne jako osoba indywidualna masz swój profil na facebooku. Profilem nazywa się stronę reprezentującą osoby indywidualne. Według regulaminu facebook’a, nie wolno reprezentować czegoś innego niż siebie samego poprzez profil.

Dla przedsiębiorstw i organizacji istnieją tak zwane fanpage, czyli strony na których można reprezentować swoją działalność. Są one darmowe, działają na trochę innych zasadach niż prywatne profile i mają dużo zalet dla przedsiębiorców:

    1. Nieograniczona ilość obserwujących: Na prywatnym profilu możesz dodać maksymalnie 5.000 znajomych. Na fanpage nie ma ograniczenia ilości polubień. Najczęściej lubiany fanpage na Facebooku należy do piłkarza Cristiano Ronaldo i liczy aż 122 miliony polubień. Kto wie, może Twoja firma kiedyś go przegoni!
    2. Dostęp do informacji o obserwujących: Poprzez statystyki stron dowiesz się kim są Twoi klienci, oraz użytkownicy zainteresowani Twoją firmą. Facebook pokaże Ci ich wiek, miejsce zamieszkania oraz inne dane demograficzne. Jest to ogromna kopalnia wiedzy dla Twoich starań marketingowych, które oczywiście też możesz prowadzić przez facebook….
    3. Reklamy i promowanie postów: Strona firmowa pozwoli Ci na puszczanie reklam na Facebooku. Dzięki temu nie tylko Twoi fani mogą zobaczyć Twoje posty, ale również użytkownicy którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Możesz puszczać całe kampanie reklamowe przez swojego fanpage’a, lub promować pojedyncze posty, na przykład w przypadku wydarzenia lub akcji na profilu Twojej firmy. Jak promować swoją firmę w internecie? Mamy o tym posta!

Konto firmowe w postaci fanpage na facebook’u jest zatem najlepszym rozwiązaniem dla małych firm lub freelancerów. Jak je założyć?


Wyprzedzaj konkurencję tydzień po tygodniu! – Subskrybuj darmowy newsletter



 Jak założyć fanpage? – Krok po kroku

Aby założyć fanpage musisz mieć osobisty profil na facebooku.

  1. Na facebooku kliknij na strzałkę w prawym górnym rogu ekranu i wybierz punkt “Utwórz stronę”:

fanpage na facebooku

2. Rozpocznij tworzenie strony dla firmy lub marki, klikając w zaznaczony przycisk “Rozpocznij”.

jak założyć fanpage

3. Następnym krokiem jest wprowadzenie nazwy Twojej firmy oraz kategorię przedsiębiorstwa. Wystarczy zacząć wpisywać słowo, a pojawią się propozycje kategorii dla Twojego fanpage’a.

jak założyć fanpage na fb

4. Po kliknięciu w przycisk “kontynuuj” pojawią się pola do których należy wpisać adres Twojej firmy. Nie musisz się zgadzać na publiczne wyświetlanie całego adresu, możesz kliknąć w kwadracik pod polem adresowym. Podawanie numeru telefonu firmy także jest opcjonalne. Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij w pole “Kontynuuj”.

facebook konto firmowe

5. Twój fanpage jest prawie gotowy! W następnych krokach możesz wybrać zdjęcie profilowe…. Jest to zdjęcie, które będzie pokazywało się jako mała ikona np. obok naszych komentarzy, lub w wiadomości. Jako firma warto tutaj wstawić swoje logo.

jak założyć konto firmowe na facebooku

6. Następnie wybierz zdjęcie w tle. To zdjęcie będzie “królowało” nad profilem Twojej firmy. Tutaj jako firma możesz wstawić albo zdjęcie pokazujące Twój produkt lub usługę, albo zdjęcie ze sloganem reklamowym. Zdjęcie jest duże i wpada w oko jako pierwsze, wybierz je zatem starannie.

facebook dla firm

7. Gotowe, założyłeś fanpage dla Swojej firmy! Aby uzyskać rozgłos, warto zaprosić pierwszych użytkowników. Na przykład Swoich znajomych?

jak zrobić fanpage na fb

Prowadzenie fanpage na facebooku – Podstawy

Po założeniu fanpage’a warto zadbać o jego stronę wizualną. W pole zdjęcia profilowego najlepiej wstawić logo firmy, a w tle zdjęcia kojarzące się z oferowanym przez nas produktem i usługą.

Konto firmowe na facebooku jest miejscem komunikacji Twojej firmy z aktualnymi i przyszłymi klientami, dlatego treści powinny być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Do postów warto dołączać grafiki, które powinny być dobrej jakości i w odpowiednich wymiarach. Facebook lubi kompresować zdjęcia, aby więc dalej wyglądały jakościowo, pamiętaj o odpowiednich wymiarach:

Zdjęcie profilowe: Najlepiej wybrać zdjęcie kwadratowe o wymiarach 340 na 340 pikseli. W takich wymiarach wysoka jakość zdjęcia profilowego powinna zostać zachowana.

Zdjęcie w tle: Powinno być prostokątne o wymiarach 1640 na 624 pikseli. Pamiętaj jednak, że zdjęcie w tle na smartfonach będzie wyświetlało się w trochę innych proporcjach. Warto więc pamiętać o tym żeby eksponowana część zdjęcia (logo, produkt, objekt, etc.) była położona blisko środka zdjęcia. Po załadowaniu zdjęcia, zawsze sprawdź jak ono wygląda na smartfonie!

prowadzenie fanpage na facebooku

Jak prowadzić fanpage? – Kilka wskazówek

Publikuj regularnie: Na stronie Twojej firmy regularnie powinny się pojawiać posty. Nie znaczy to, że musisz dodawać treści codziennie. Zamiast wrzucać mniej interesujące treści, ale za to codziennie, warto poświęcić więcej czasu na zrobienie czegoś naprawdę fajnego i dzielić się tym na przykład 2 razy w tygodniu. Jeśli nie masz pomysłu na posta, warto poszukać treści na blogach lub stronach związanymi z tematyką naszej firmy.

Zachęcaj do dzielenia i komentowania postów: Im więcej ludzi skomentuje lub udostępni Twojego posta, tym więcej ludzi go zobaczy. Działa to na zasadzie efektu kuli śnieżnej. Znajomi komentującego zobaczą, że skomentował on Twojego posta, być może sami dodadzą komentarz i teraz ich znajomi zobaczą, że zainteresował się Twoim postem.

Warto więc zachęcać do udostępniania prosto w poście.

Znaj swoich fanów: Zaglądaj do panelu statystyk i obserwuj zachowanie swoich fanów. Znając te wytyczne, będziesz w stanie kreować posty które są zgodne z oczekiwaniami Twojej grupy docelowej.

Pamiętaj o rozmaitości: Nie ważne czym się dzielisz, urozmaicaj kategorie postów. Owszem, możesz zaprezentować Twój produkt 3 razy w tygodniu, ale prawdopodobnie Twoim klientom szybko się znudzi Twoja strona.

  • edukacja
  • dane/raporty/statystyki
  • zdjęcia produktów/prezentacja oferty
  • konkursy
  • krótkie filmy o tym, co się dzieje w Twojej firmie (np. promocja, kulisy powstawania produktu czy wygrana nagroda branżowa)
  • zachęcanie klientów do publikowania zdjęć z Twoim produktem
  • organizowanie wydarzeń/szkoleń online.

Ciekawostki dla przedsiębiorców co tydzień w twojej skrzynce! – Subskrybuj darmowy newsletter



BONUS: Darmowe zdjęcia stockowe – tak wypolerujesz swój fanpage!

Nie musisz zatrudniać profesjonalnego fotografa, aby fajnie zaprezentować swoją firmę. Nawet profesjonalni marketingowcy często korzystają z fotografii stockowej, czyli z ogromnych katalogów zdjęć przygotowanych do wszelkich możliwych tematów.

Obok ogromnych portali, na których trzeba za wykorzystanie zdjęć zapłacić, istnieją też portale z przepięknymi fotografiami, które można wykorzystać za darmo. Co prawda wybór jest mniejszy niż na przykład na Shutterstock lub Adobe Stock, jednak jakość jest bardzo wysoka.

Najlepsze darmowe banki zdjęć stockowych:

www.pixabay.com – znajdziesz tu ponad 1,5 miliona zdjęć na różne tematy, ale także krótkie filmiki, które można wykorzystać w celach reklamowych.

www.unsplash.com – Znajdziesz tutaj co prawda tylko zdjęcia, ale za to jakie! Możesz tu także przeglądać całe kolekcje, w których znajdziesz tematycznie do siebie dopasowane zdjęcia.

www.pexels.com – Tutaj także znajdziesz wysokiej jakości zdjęcia z wyglądu bardziej artystyczne niż stereotypowe fotografie stockowe.

Unsplash i Pexels są do siebie podobne i szukając tego samego słowa kluczowego znajdujemy te same zdjęcia na obu portalach. Jednak warto sprawdzać słowa i tematy w różnych bankach zdjęć, ponieważ niektóre zdjęcia pojawiają się tylko w jednym miejscu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *