Urząd Skarbowy nie uznaje faktur za reklamy na Facebooku

Brak daty wystawienia faktury uniemożliwia „wrzucenie” jej w firmowe koszty.

Na fakturach z Facebooka nie ma pozycji „data wystawienia faktury”. Dokumenty są generowane automatycznie w panelu klienta po uiszczeniu zapłaty. Niezależnie od tego, czy regulujemy płatności na bieżąco, czy opłata jest pobierana samoczynnie na koniec miesiąca, na fakturze widnieje jedynie data zapłaty.

Definicja faktury w ustawie o VAT

Fiskus w uzasadnieniu swojej decyzji powołuje się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury. Urząd twierdzi, że jeśli nie ma na fakturze jednego z obowiązkowych elementów wymienionych w ustawie, to wydatek nie może zostać wpisany do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowych kosztów (interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 0114-KDIP3-1.4011.451.2017.1.ES).

Wyjątki

Przepisy resortu finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów dopuszczają jednak księgowanie wydatków na podstawie dowodów, w których nie ma daty wystawienia, pod warunkiem że odpowiadają dacie dokonania operacji gospodarczej.
Według ekspertów, którzy na co dzień zajmują się rozliczeniami właśnie
taką zasadę można przyjąć w sytuacji, gdy data wystawienia pokrywa się z datą płatności gdy przedsiębiorca nie ma żadnego wpływu na sposób wypełniania faktury.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *