Komunikacja wizualna – kilka prostych zasad

Spójna komunikacja wizualna to ważny element każdej firmy niezależnie od jej wielkości. Przedstawiamy kilka istotnych informacji, o których powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca.

Komunikacja wizualna to oddziaływanie na nadawcę obrazem, który dodatkowo można poprzeć tekstem. Większe firmy często posiadają tzw. brandbook – księgę znaku, lub księgę identyfikacji wizualnej, która jasno określa kolorystkę, czcionkę, wygląd logotypu i na jakich tłach można go wykorzystać.
Jeśli nie możemy pozwolić sobie na stworzenie takiego dokumentu to warto pamiętać o kilku zasadach:

  1. Niezależnie od tego co tworzymy ważny jest cel. Musimy jasno określić co chcemy przekazać i jakie emocje nasz komunikat ma wywołać.

  2. Mniej znaczy więcej” – im mniej informacji i elementów będzie zawierał nasz projekt, tym większa szansa na to, że zostanie zauważony i zapamiętany.

  3. Logo firmy dobrze mieć zapisane w kilku plikach, a także w krzywych (PDF, JPG, AI, EPS itd.) a także wykupić font (czcionkę), którą wykorzystano przy jego projekcie.

  4. Zarówno na papierze firmowy jak i w materiałach reklamowych dobrze jest ustalić, z której strony powinien znajdować się logotyp, jakie informacje o firmie i dane teleadresowe umieścić w stopce, czy

  5. Materiały reklamowe powinny kolorystyką i czcionką nawiązywać do logo firmy.

  6. Dobrze, gdy komunikaty, które wysyłamy tworzyły spójną całość. Nowe treści i obrazy powinny nawiązywać do poprzednich.

Dzięki spójnej komunikacji nasza firma wygląda profesjonalnie i budzi zaufanie. Poza tym wyznaczenie podstawowych standardów pozwala stworzyć szablon, dzięki któremu w szybszy i łatwiejszy sposób stworzymy kolejne materiały, gdyż z góry wiadomo „gdzie, co i jak” powinno wyglądać.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *