Jak prowadzić konto firmowe na LinkedIn?

W XXI wieku większość firm ma kilka kanałów, którym komunikuje się z otoczeniem. LinkedIn należy do grona najbardziej profesjonalnych. Podopowiadamy, co na nim publikować.

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Warto zatem poświęcić trochę czasu na jego założenie.

Każdy profil w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter itp.) to firmowa wizytówka. Zadbajmy, by były ze sobą spójne, tzn. nawiązywały do strony internetowej, a także do tego, co publikujemy na poszczególnych kanałach komunikacji.

Treści na LinkedIn powinny być wysoce wyspecjalizowane. To portal, w którym poszukiwane są konkretne informacje i w konkretnym celu. Nie możemy zatem umieścić takich samych postów jak na facebooku. Pamiętajmy również, by pisać „krótko, zwięźle i na temat”.

Na LinkedIn warto umieszczać treści związane z branżą, w której działamy, pod warunkiem, że mamy pewność, iż informacje są wiarygodne i pochodzą ze sprawdzonego źródła. Możemy również od czasu do czasu udostępniać posty naszych partnerów biznesowych, jeśli nawiązują one do tego, czym się zajmujemy.

Nie zapominajmy też wspominać o tym, co dzieje się w nasze firmie. Wprowadzenie nowego produktu, publikacja w prasie, czy otrzymanie nagrody lub certyfikatu to informacje, które zdecydowanie powinny pojawić się na naszym profilu.

Uzupełniając profil na LinkedIn nie powinniśmy pomijać żadnych pól. Używajmy też tzw. słów kluczowych, czyli tożsamych z tym, czym zajmuje się firma.
A jeśli prowadzimy więcej niż jedną działalność, warto pomyśleć o tzw. stronie „matce” i połączyć ją z poszczególnymi firmami, którymi zarządzamy.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *